2023. 04. 16. Kerékpártúra a Dunakanyarban

1. április 16.-ra hirdettük meg kerékpártúránkat. Meghirdettük Facebook eseményként, hírlevelet küldünk a kerékpárosoknak, akik már bringáztak velünk máskor is, illetve weboldalunkra is kiírtuk az eseményt. A regisztrációt 49 fő küldte el. Ebből páran sajnos nem tudtak részt venni túránkon, mert Budapestről vonattal jöttek volna, de csak vonatpótló busz járt akkor, azzal pedig kerékpárt nem lehet szállítani. Végülis 42 fővel indultunk el Esztergomból, a Mária Valéria híd parkolójából.

A hídon átkelve a párkányi Dunapartra kanyarodtunk, ahol egy fantasztikus panorámát csodálhattunk meg, a Bazilika látvány lenyűgöző mindig. Innen a kerékpárútra tértünk rá, a csodaklassz új aszfalton karikáztunk, egészen Garamkövesdig, és annak végéig a Garam mentén. Garamkövesd után a kisforgalmú autóúton már napsütésben élveztük a napot. Helembán átgurultunk az új Ipolyhídon, ez egy szuper létesítmény lett, nagyon örömteli a kerékpárosoknak, hogy csatlakozik hozzá a nemsokára elkészülő kerékpárút is szlovák oldalon. Magyarországi oldalon a már pár éve elkészült Ipoly ártéren kanyargó bringaúton haladtunk. Szobi-révnél a szokásos kávé, rétes röpke pihenő után Nagymarosig gurultunk. Csodaszépen kialakították a nagymarosi sétányt a kerékpárosoknak külön úton, a panoráma a Visegrádi várra, a szoborpark és végül beértünk a kompkikötőhöz. Itt egy hosszabb pihenőt, ebédszünetet, városnézést tartottunk. Az időjárás és a helyszín is tökéletes volt egy szezonkezdő túrához. Mindenki nagyon élvezte, hogy szép környezetben, jó utakon biztonságosan tudunk közlekedi a kerékpárokkal.

Visszafelé ugyanezen az útvonalon mentünk. Kicsit fáradtak voltunk már, de a visszaút is tartogatott még egy kellemes élményt. Az ipolydamásdi bivalyrezervátum békésen legelésző állatai pont a kerékpárúthoz közeli területen voltak, így szinte testközelből nézhettük meg őket.

Esztergomba fél 5 körül érkeztünk meg, kisebb-nagyobb fáradtsággal, sok élménnyel telve, készen állunk az előttünk álló kerékpárosszezonra.